Kod | Pr_DP_N2_PRK |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Prawa |
Kierunek studiów | Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa |
Forma studiów | niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 60 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Mickiewicza 1, 15-213 Białystok, pok. 202, tel. 85 745 71 73, e- mail: wp-niestacjonarne@uwb.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | https://prawo.uwb.edu.pl/rekrutacja-na-studia-niestacjonarne-4959 |
Adres WWW | https://prawo.uwb.edu.pl/rekrutacja |
Opis
1. Charakterystyka studiów
Studia drugiego stopnia na kierunku Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa trwają 2 lata (4 semestry). Liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 566.
Kierunek Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa wpisuje się w obszar kształcenia w zakresie dziedziny nauk społecznych.
W procesie tworzenia programu studiów uwzględniono opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych. Miało to odzwierciedlenie w konsultacjach przeprowadzonych
z kierownikami katedr i zakładów a także innymi pracownikami Wydziału Prawa UwB. Konsultacje były prowadzone także z przedstawicielami Samorządu Studenckiego działającego na tym wydziale. Zwrócono się również o sugestie w przedmiotowej tematyce do wybranych organów administracji oraz innych podmiotów.
2. Wymagania wstępne
Nie dotyczy.
3. Przedmioty objęte planem studiów
Język obcy
Informatyczne bazy prawnicze
System administracji podatkowej i skarbowej oraz ewidencja i identyfikacja podatników
Stanowienie i stosowanie prawa podatkowego
Wykonywanie zawodu doradcy podatkowego
Historia skarbowości
Rachunkowość i analiza finansowa
Zobowiązania podatkowe
Źródła europejskiego i międzynarodowego prawa podatkowego (przedmiot oferowany także w j. angielskim)*
Procedury podatkowe
Podatki dochodowe i przychodowe
Podatki obrotowe
Prawo autorskie i prawo własności przemysłowej
Prawo celne i dewizowe
Specjalistyczne warsztaty językowe (w j. obcym)
Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg
Proseminarium
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Postępowanie administracyjne
Podatki samorządowe
Podstawy prawa finansów publicznych
Kontrola sądowo-administracyjna w sprawach podatkowych
Opłata skarbowa i opłaty lokalne
Odpowiedzialność za wykroczenia i przestępstwa karne skarbowe
Seminarium
Analiza podatkowa
Opodatkowanie nieruchomości przedsiębiorców lub
Miejscowe prawo podatkowe
Orzecznictwo w sprawach podatkowych lub
Interpretacje i objaśnienia w sprawach podatkowych
W ramach studiów przewidziane są dwie specjalizacje:
SPECJALIZACJA ADMINISTRACJA SKARBOWA
Kontrola podatkowa i kontrola celno-skarbowa
Nadzór i kontrola w administracji publicznej
Odpowiedzialność w administracji publicznej
SPECJALIZACJA DORADZTWO PODATKOWE
Opodatkowanie dochodów spółek kapitałowych
Reprezentacja w sprawach podatkowych
Prawo ochrony konkurencji i konsumentów
* Powyższe zajęcia student może zaliczyć również poprzez:
1. uczestnictwo w oferowanych przez Uniwersytet w Białymstoku zajęciach, w szczególności:
a) na kierunkach studiów prowadzonych w językach obcych,
b) prowadzonych dla studentów programu Erasmus+,
c) prowadzonych w języku obcym przez profesorów wizytujących,
d) w formie wykładów gościnnych prowadzonych w języku obcym,
e) w ramach specjalistycznych szkół prowadzonych w języku obcym,
f) określonych w programach innych kierunków studiów i prowadzonych w językach obcych,
2. realizację zajęć w języku obcym na innej uczelni w ramach międzynarodowej wymiany studentów, w tym programu Erasmus+ lub w ramach programu MOST,
3. realizację części studiów lub praktyk za granicą w ramach programu Erasmus+ lub zajęć realizowanych w języku obcym w uczelni zagranicznej w ramach międzynarodowych umów o współpracy - w okresie nie krótszym niż 3 miesiące.
4. Plan studiów
https://prawo.uwb.edu.pl/program-studiow-plany-programy-efekty-5241
5. System punktowy ECTS
Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) wynosi 120.
6. Kwalifikacje absolwenta
Celem kształcenia jest wyposażenie absolwentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do samodzielnego wykonywania zawodu doradcy podatkowego, ale również stanowiące przygotowanie do podjęcia pracy w szeroko pojmowanym doradztwie biznesowo – podatkowym. Wszechstronna formuła studiów stwarza absolwentom również możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Absolwenci kierunku Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa zostaną wyposażeni w wiedzę pozwalającą na podjęcie pracy również w sektorze publicznym (ministerstwo finansów, organy administracji skarbowej, organy administracji samorządowej, organy kontroli i nadzoru).
7. Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta
Absolwent uzyskuje tytuł zawodowy magister.
Wysokość czesnego
II rok - zł
Razem - zł
Dodatkowe dokumenty
Od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia wymagane są następujące dokumenty:
1) ankieta osobowa (wydrukowana z systemu IRK), zawierająca imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, a w przypadku jego braku – nazwę i numer dokumentu tożsamości, adres zamieszkania oraz adres do korespondencji,
2) poświadczona przez uczelnię (na podstawie przedłożonego oryginału):
– kopia świadectwa dojrzałości albo kopia świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów w przypadku kandydata na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie,
– kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich, w przypadku kandydata na studia drugiego stopnia,
3) zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku (dotyczy kierunków: biologia, biologia z przygotowaniem pedagogicznym, chemia, chemia kryminalistyczna i sądowa, ekobiznes, jakość i bezpieczeństwo środowiska, mikrobiologia),
4) do wglądu własny dokument tożsamości, a w przypadku gdy dokumenty kandydata dostarcza jego pełnomocnik powinien on okazać własny dokument tożsamości oraz kopię dowodu tożsamości kandydata,
5) podanie o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (wydrukowane z systemu IRK) [kolorowe zdjęcie do ELS w postaci pliku JPEG lub PNG o wymiarach 500x625 px (20x25mm) w rozdzielczości 300 dpi],
6) deklaracja językowa (wydrukowana z systemu IRK) – dotyczy kierunków studiów, na których lektorat języka obcego obowiązuje od pierwszego roku studiów,
7) pełnomocnictwo do złożenia dokumentów, w przypadku gdy dokumenty kandydata składane są przez osobę trzecią,
8) zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na podjęcie studiów w przypadku osób niepełnoletnich,
9) kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu wydanego przez komitet organizacyjny olimpiady lub konkursu (z oryginałem do wglądu)
Kandydaci-cudzoziemcy, ubiegający się o przyjęcie na studia, dokonują kompletnej rejestracji w systemie IRK. Od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia są wymagane następujące dokumenty:
Po zakwalifikowaniu się kandydat powinien dostarczyć na studia prowadzone w języku polskim na dany wydział, a na studia prowadzone w języku obcym do Uniwersyteckiego Centrum Rekrutacji komplet następujących dokumentów:
1) wydrukowaną z systemu IRK ankietę osobową,
2) wydrukowane z systemu IRK podanie o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej zawierające aktualne zdjęcie kandydata o wymiarze 20 mm x 25 mm w rozdzielczości 300 dpi],
3) poświadczoną przez uczelnię (na podstawie przedłożonego oryginału):
kopię świadectwa dojrzałości opatrzonego apostille lub zalegalizowanego wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem, o którym mowa w § 2 ust. 2, w przypadku kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia,
kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich opatrzonego apostille lub zalegalizowanego wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem, o którym mowa w § 2 ust. 2, w przypadku kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
4) okazać ważną Kartę Polaka, zezwolenie na pobyt stały lub zezwolenie rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenie na pobyt czasowy, decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia, dokument potwierdzający status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej lub korzystanie z ochrony czasowej bądź uzupełniającej, dokument potwierdzający rodzaj i stopień pokrewieństwa z obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej pod warunkiem zamieszkiwania na terenie Polski,
5) w przypadku ubiegania się na studia w języku polskim poświadczoną przez uczelnię kopię dokumentu (na podstawie przedłożonego oryginału) potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B1 potwierdzoną certyfikatem, dyplomem ukończenia studiów, nauką w szkole, ukończonym kursem językowym lub potwierdzenie Uczelni uzyskane w procesie rekrutacji, że znajomość języka polskiego jest wystarczająca do podjęcia nauki w tym języku,
Zwolnieni z konieczności przedstawiania dokumentu są stypendyści NAWA oraz kandydaci posiadający:
zezwolenie na pobyt stały,
Kartę Polaka,
świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty,
dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.
6) w przypadku ubiegania się na studia w języku obcym poświadczoną przez uczelnię kopię dokumentu (na podstawie przedłożonego oryginału) potwierdzającego znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2 potwierdzoną certyfikatem, dyplomem ukończenia studiów, nauką w szkole, ukończonym kursem językowym lub potwierdzenie Uczelni uzyskane w procesie rekrutacji, że znajomość języka obcego jest wystarczająca do podjęcia nauki w tym języku,
Zwolnieni z konieczności przedstawienia dokumentu są kandydaci:
dla których język obcy był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
dla których język obcy jest językiem ojczystym,
którzy zdali maturę z języka obcego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka obcego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
7) kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie (na podstawie przedłożonego oryginału):
polisy ubezpieczenia zdrowotnego na dany rok akademicki kształcenia w Polsce lub
Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub
powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, lub
potwierdzenia pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro.
A w przypadku braku dokumentów, o których mowa w lit. a-d, złożą oświadczenie o dostarczeniu jego kopii przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
8) pełnomocnictwo do złożenia dokumentów, w przypadku gdy dokumenty kandydata składane są przez osobę trzecią,
9) do wglądu własny dokument tożsamości, a w przypadku gdy dokumenty kandydata dostarcza jego pełnomocnik powinien on okazać własny dokument tożsamości oraz kopię dowodu tożsamości kandydata,
10) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na kierunkach, na których studenci są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia (dotyczy kierunków: biologia, biologia z przygotowaniem pedagogicznym, chemia, chemia kryminalistyczna i sądowa, ekobiznes, jakość i bezpieczeństwo środowiska, mikrobiologia),
11) zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na podjęcie studiów w przypadku osób niepełnoletnich.
Uwierzytelnione tłumaczenie dokumentów powinno być dokonane przez:
osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Polsce w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Liechtensteinie lub Szwajcarii, lub
konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument, lub
akredytowane w Polsce przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument.
W postępowaniu w sprawie przyjęcia na studia będą brane pod uwagę:
- ocena na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia (studiów drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich) na kierunkach należących do dziedziny nauk humanistycznych lub społecznych,
- średnia arytmetyczna ocen ze studiów,
- obligatoryjna rozmowa kwalifikacyjna dla kandydatów posiadających dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub dyplom równoważny z innej dziedziny niż nauki humanistyczne lub społeczne.
Zasady rekrutacji i sposób przeliczania punktów
- Podstawą kwalifikacji na studia drugiego stopnia jest złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
- Do postępowania kwalifikacyjnego będą dopuszczeni kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia (studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich).
- Jeżeli podstawą przyjęcia na studia jest ostateczny wynik studiów (ocena na dyplomie) lub ostateczny wynik studiów i średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia (drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich), to:
- ocena z dyplomu przy kwalifikacji przeliczana będzie na punkty w następujący sposób:
5,0 - 100 pkt.
4,5 - 80 pkt.
4,0 - 60 pkt.
3,5 - 40 pkt.
3,0 - 20 pkt.
Maksymalna liczba punktów uzyskanych za ocenę na dyplomie wynosi 100.
- średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich przy kwalifikacji przeliczona jest na punkty w stosunku 1:1. Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać ze średniej ocen, wynosi 5,0.
- maksymalna liczba punktów uzyskana w wyniku postępowania kwalifikacyjnego wynosi 105 (suma punktów: ocena na dyplomie oraz średnia ze studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich).
- w przypadku gdy zasady rekrutacji wskazują kierunek preferowany, kandydatom, którzy ukończyli inne kierunki studiów, uzyskane punkty rekrutacyjne mnożymy przez współczynnik 0,65.
- ocena z dyplomu przy kwalifikacji przeliczana będzie na punkty w następujący sposób:
- Jeżeli podstawą przyjęcia na studia jest wynik egzaminu wstępnego, rozmowy kwalifikacyjnej - maksymalna liczba punktów uzyskanych z egzaminu, rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100.